נתניהו: ההפרה של הסטטוס-קוו בכותל פוגעת במאמצים להגיע לפשרה

אבי יעקב 2 Comment on נתניהו: ההפרה של הסטטוס-קוו בכותל פוגעת במאמצים להגיע לפשרה

התנועה הרפורמית: לראשונה בתולדות הכותל המערבי, הוכנסו ספרי תורה בידי רבנים ורבות רפורמים וקונסרבטיבים • גלעד קריב: היום שחררנו את הכותל מידי שליטת החרדים • הרב רבינוביץ: עיני העם היהודי כולו נשואות אלינו היום לעצור את המגפה

יהודים כואבים אל מול טקס של נשות הפרובוקציה בעבר צילום: הדס פרוש,פלאש90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בצעדה מעורבת משער האשפות אל הכותל, הלכו רפורמים, פרובקטורים ונשים שצעקתן אומנותן כשבידיהם ספרי תורה.

הרפורמים התגאו בהחלטת המשטרה שלא לעצור בידם. "הבוקר, לראשונה, עשרות ספרי תורה נכנסו לרחבת הכותל העליונה בידי רבני ורבות התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית, ללא שעוכבו בידי המשטרה, מהומה רבתי התרחשה במקום. המשטרה לא התערבה. בשונה מבעבר, כניסתם אל הכותל יחד עם ספרי התורה לא עוכבה בידי המשטרה, וכך, לראשונה בתולדות הכותל המערבי, הוכנסו ספרי תורה בידי רבנים ורבות רפורמים וקונסרבטיבים אל רחבת הכותל המרכזית. עם כניסתם אל רחבת הכותל, התרחשה במקום מהומה רבתי ותגרה המונית, כשעשרות חרדים ואחרים תקפו את רבני ורבות התנועה, הנושאים ספרי תורה בידיהם. המשטרה נכחה במקום, אך לא התערבה".

גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל, אמר: "הכותל המערבי לא יהיה אותו כותל אחרי היום הזה. בפעם הראשונה, נשים וגברים, יהודים רפורמים וקונסרבטיבים, חילונים ואורתודוקסים, עומדים על הזכות שלהם להיכנס לכותל המערבי. היום שחררנו את הכותל מידי שליטת החרדים. המפלגות החרדיות לא יקבעו לרוב העם היהודי איך להתפלל. עם ישראל חי. אנחנו לא מוכנים יותר לא לאפליה, ולא להסתה ולא לכניעה המבישה של ממשלת ישראל למיעוט קטן וכוחני. אם ממשלת ישראל לא תיישם את מתווה הפשרה, אנחנו, יחד עם יהדות העולם, נחזיר את הכותל לידי העם היהודי כולו"

את התגובה הקשה כתב רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ במכתבו: "נשות הכותל פגעו היום באלפי מתפללים ומתפללות, כשקיימו תפילה מעורבת הפגנתית בתוך עזרת הנשים, וביזו ספרי תורה כשהעבירו אותם מיד ליד כאחרון החפצים.

מתוך חרדה עמוקה מפגיעה בספרי התורה הרבים שהובאו במסגרת ההפגנה, הנחיתי את סדרני הקרן למורשת הכותל המערבי שלא להתעמת עם המפגינות, על אף שהפירו באופן ברוטלי לא רק את הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, אלא כל הנחיה וכל מנהג של הכותל המערבי מאז ומעולם. הלב נקרע למראה ספרי תורה, הקדושים מכל קדושה, נישאים כשלטי הפגנה. מעולם לא היה כדבר הזה. אוי מה היה לנו.

עשרות גברים זרים בעזרת הנשים, צעקות מפגינים וצלמי תקשורת – אלה מחזות שקורעים כל לב יהודי. האם זהו הכותל שלנו? המקום ממנה לא זזה שכינה? יבורכו רוב מתפללי הכותל, שנענו לפנייתי שלא נגררו לפרובוקציה, ולא העניקו לנשות הכותל הקיצוניות את התמונות המזעזעות של יהודים מתכתשים אלה עם אלה למרגלות שרידי בית המקדש; אבל, לדאבוני, הצליחו נשות הכותל לצרף אליהן להפגנה הפעם גם מנהיגים מן התנועות היהודיות הליברליות בארה"ב.

אחיי היהודים, הכותל המערבי והעם היהודי זועקים היום 'די!' האם אינכם רואים כיצד נשות הכותל גוררות את כולנו בדרך ללא מוצא. דרך של קנאות, של אלימות, של הפגנות, של מלחמת אחים עד לסוף המר?! עד מתי?! הכותל המערבי הוא מקום קדוש. מקום של תפילה. מקום של אחדות. מיליוני מבקרים ומתפללים בכותל המערבי מעידים בכל יום כי זהו רצונו של רובו המוחלט של העם היהודי. עיני העם היהודי כולו נשואות אלינו היום לעצור את המגפה".

ואילו נתניהו הפתיע בתגובה מיוחדת: האירועים המצערים שהתרחשו היום ברחבת הכותל לא תורמים לקידום פתרון מוסכם להסדרי התפילה במקום. ראש הממשלה ויו"ר הכנסת הדגישו אתמול בפני מנהיגי הזרמים הלא-אורתודוקסיים שזה הזמן להידברות ולא לחיכוך. ההפרה החד-צדדית של הסטטוס-קוו בכותל פוגעת במאמצינו המתמשכים להגיע לפשרה.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    ביבי נותן מס שפתיים לחרדים, כאילו הוא נגד הרפורמים.
    במקום להיות נגד הרפורמים ובעד המתווה, שיהיה נגד המתווה ובעד הרפורמים.